小さくて奥ゆかしい日本語ヘルパー
Mały, skromny japoński pomocnik

Szczegóły słowa 形而上学 | けいじじょうがく

Informacje podstawowe

Kanji

けい じょう がく

Znaczenie znaków kanji

kształt, forma

Pokaż szczegóły znaku

grabić (liście), pogrzebacz, przeczesywać

Pokaż szczegóły znaku

góra, górna część, szczyt, na, podnieść się, wpisać się, wnosić się

Pokaż szczegóły znaku

uczyć się, nauka, studia

Pokaż szczegóły znaku

Czytanie

けいじじょうがく

keijijougaku


Znaczenie

metafizyka


Części mowy

Naciśnij na pozycję, aby zobaczyć odmianę i przykłady dla wybranej części mowy

rzeczownik

rzeczownik z partykułą no pełniący rolę przymiotnika

Formy gramatyczne (rzeczownik)

Forma formalna

Twierdzenie, czas teraźniejszy

形而上学です

けいじじょうがくです

keijijougaku desu

Przeczenie, czas teraźniejszy

形而上学でわありません

けいじじょうがくでわありません

keijijougaku dewa arimasen

形而上学じゃありません

けいじじょうがくじゃありません

keijijougaku ja arimasen

Twierdzenie, czas przeszły

形而上学でした

けいじじょうがくでした

keijijougaku deshita

Przeczenie, czas przeszły

形而上学でわありませんでした

けいじじょうがくでわありませんでした

keijijougaku dewa arimasen deshita

形而上学じゃありませんでした

けいじじょうがくじゃありませんでした

keijijougaku ja arimasen deshita


Forma nieformalna (prosta)

Twierdzenie, czas teraźniejszy

形而上学だ

けいじじょうがくだ

keijijougaku da

Przeczenie, czas teraźniejszy

形而上学じゃない

けいじじょうがくじゃない

keijijougaku ja nai

Twierdzenie, czas przeszły

形而上学だった

けいじじょうがくだった

keijijougaku datta

Przeczenie, czas przeszły

形而上学じゃなかった

けいじじょうがくじゃなかった

keijijougaku ja nakatta


Forma te

形而上学で

けいじじょうがくで

keijijougaku de


Keigo

Forma modestywna (skromna)

形而上学でございます

けいじじょうがくでございます

keijijougaku de gozaimasu

形而上学でござる

けいじじょうがくでござる

keijijougaku de gozaru

Przykłady gramatyczne ({0})

Chcieć (I i II osoba)

形而上学がほしい

けいじじょうがくがほしい

keijijougaku ga hoshii


Chcieć (III osoba)

形而上学をほしがっている

けいじじょうがくをほしがっている

keijijougaku o hoshigatte iru


Dać (mnie)

[dający] [は/が] 形而上学をくれる

[dający] [は/が] けいじじょうがくをくれる

[dający] [wa/ga] keijijougaku o kureru


Dać (od siebie, ktoś komuś)

私 [は/が] [odbiorca] に形而上学をあげる

わたし [は/が] [odbiorca] にけいじじょうがくをあげる

watashi [wa/ga] [odbiorca] ni keijijougaku o ageru


Decydować się na

形而上学にする

けいじじょうがくにする

keijijougaku ni suru


Forma tte

Zastępuje そうです oraz と言っていました

形而上学だって

けいじじょうがくだって

keijijougaku datte

形而上学だったって

けいじじょうがくだったって

keijijougaku dattatte


Forma wyjaśniająca

形而上学なんです

けいじじょうがくなんです

keijijougaku nan desu


Jeśli (tryb warunkowy), to ...

形而上学だったら、...

けいじじょうがくだったら、...

keijijougaku dattara, ...

形而上学じゃなかったら、...

けいじじょうがくじゃなかったら、...

keijijougaku ja nakattara, ...


Kiedy ..., to ...

形而上学の時、...

けいじじょうがくのとき、...

keijijougaku no toki, ...

形而上学だった時、...

けいじじょうがくだったとき、...

keijijougaku datta toki, ...


Kiedy A staje się, wtedy również B staje się

Mówi o rzeczach oczywistych, z której druga wynika z pierwszej

形而上学になると, ...

けいじじょうがくになると, ...

keijijougaku ni naru to, ...


Lubić

形而上学が好き

けいじじょうがくがすき

keijijougaku ga suki


Mieć nadzieję, że ... (mówienie o innych)

形而上学だといいですね

けいじじょうがくだといいですね

keijijougaku da to ii desu ne

形而上学じゃないといいですね

けいじじょうがくじゃないといいですね

keijijougaku ja nai to ii desu ne


Mieć nadzieję, że ... (mówienie o sobie)

形而上学だといいんですが

けいじじょうがくだといいんですが

keijijougaku da to ii n desu ga

形而上学だといいんですけど

けいじじょうがくだといいんですけど

keijijougaku da to ii n desu kedo

形而上学じゃないといいんですが

けいじじょうがくじゃないといいんですが

keijijougaku ja nai to ii n desu ga

形而上学じゃないといいんですけど

けいじじょうがくじゃないといいんですけど

keijijougaku ja nai to ii n desu kedo


Mimo że jest ..., to ...

形而上学なのに, ...

けいじじょうがくなのに, ...

keijijougaku na noni, ...

形而上学だったのに, ...

けいじじょうがくだったのに, ...

keijijougaku datta noni, ...


Nawet, jeśli

形而上学でも

けいじじょうがくでも

keijijougaku de mo

形而上学じゃなくても

けいじじょうがくじゃなくても

keijijougaku ja nakute mo


Nazywanie przedmiotu

[nazwa] という形而上学

[nazwa] というけいじじょうがく

[nazwa] to iu keijijougaku


Nie lubić

形而上学がきらい

けいじじょうがくがきらい

keijijougaku ga kirai


Otrzymać

[odbiorca] [は/が] [dający] [に/から] 形而上学を貰う

[odbiorca] [は/が] [dający] [に/から] けいじじょうがくをもらう

[odbiorca] [wa/ga] [dający] [ni/kara] keijijougaku o morau


Podobny do ..., jak ...

形而上学のような [inny rzeczownik]

けいじじょうがくのような [inny rzeczownik]

keijijougaku no you na [inny rzeczownik]

形而上学のように [i-przymiotnik lub na-przymiotnik]

けいじじょうがくのように [i-przymiotnik lub na-przymiotnik]

keijijougaku no you ni [i-przymiotnik lub na-przymiotnik]


Powinnien być / Miał być

形而上学のはずです

けいじじょうがくなのはずです

keijijougaku no hazu desu

形而上学のはずでした

けいじじょうがくのはずでした

keijijougaku no hazu deshita


Prawdopodobnie, ok. 30%

形而上学かもしれません

けいじじょうがくかもしれません

keijijougaku kamoshi remasen


Prawdopodobnie, ok. 60%

形而上学でしょう

けいじじょうがくでしょう

keijijougaku deshou


Pytania w zdaniach

形而上学 か (どうか) 知っています, 覚えていません, わかりません, etc

けいじじょうがく か (どうか) しっています, おぼえていません, わかりません, etc

keijijougaku ka (douka) shitte imasu, oboete imasen, wakarimasen, etc


Słyszałem, że ...

形而上学だそうです

けいじじょうがくだそうです

keijijougaku da sou desu

形而上学だったそうです

けいじじょうがくだったそうです

keijijougaku datta sou desu


Stawać się

形而上学になる

けいじじょうがくになる

keijijougaku ni naru


Wygląda, jak

Bardziej używane z analizy sytuacji

形而上学みたいです

けいじじょうがくみたいです

keijijougaku mitai desu

Zachowuje się, jak na-przymiotnik

形而上学みたいな

けいじじょうがくみたいな

keijijougaku mitai na

形而上学みたいに [przymiotnik, czasownik]

けいじじょうがくみたいに [przymiotnik, czasownik]

keijijougaku mitai ni [przymiotnik, czasownik]